Onderhoud en herstellingen van verwarmingsinstallaties en waterverwarmers

Firma Six staat in voor het onderhoud en de herstellingen aan de verwarmingsinstallatie en/of waterverwarmer van alle woningen en appartementen die verhuurd worden door Thuiswest.

Het is wettelijk verplicht om de verwarmingsinstallatie om de twee jaar te laten onderhouden. Het onderhoud gaat elk oneven jaar door. Thuiswest laat het onderhoud van de centrale verwarmingsinstallatie uitvoeren door de onderhoudsfirma, ook al zijn deze ten laste van de huurder, tenzij de huurder zich daar uitdrukkelijk tegen verzet.

Via de huurlasten betaal je niet enkel voor het tweejaarlijkse onderhoud.  Het is ook een soort verzekering die tussenkomt voor een plots defect. De onderhoudsfirma kan dus ook opgebeld worden als er een defect is aan de cv-ketel of aan het warmwatertoestel.

Het telefoonnummer van de onderhoudsfirma is afhankelijk van de gemeente waarin je woont en kan je hieronder terugvinden.

Wat kan je zelf controleren?

In sommige gevallen kan je de problemen zelf oplossen. Controleer daarom volgende zaken vooraleer je naar de onderhoudsfirma belt:

Gas- en elektriciteitsmeter 

  • Heb je een budgetmeter (elektriciteit en/of gas)? Zo ja, controleer steeds eerst of er nog voldoende krediet op jouw kaart staat.
  • Bij andere problemen met de budgetmeter: raadpleeg de handleiding (ook op internet beschikbaar) of contacteer Infrax op het nummer 078 35 34 33.
  • Bij gasgeur moet je zo snel mogelijk de gaskraan dichtdraaien en Infrax contacteren op het nummer 0800 60 888 of Eandis op het nummer 0800 65 0 65.

Problemen met de verwarmingsketel?

  • Controleer of er een probleem is met de elektriciteit (zekering).
  • Staat de gaskraan open?
  • Zit er voldoende druk op het water van de verwarmingsketel (tussen 1.5 en 2 bar)? Is de druk lager? Dan moet je de ketel bijvullen. Lees hier hoe je dat doet.

Problemen met de thermostaat? 

  • Staat de thermostaat op? Controleer of de batterijen van de thermostaat niet leeg zijn. Je dient deze zelf te vervangen indien nodig.
  • Heb je onvoldoende warmte? De thermostaat is dan waarschijnlijk verkeerd ingesteld. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing (indien deze ontbreekt kan u deze steeds via internet raadplegen).

Wanneer contacteer je de onderhoudsfirma?

Niet alles is inbegrepen in het onderhoudscontract. Download de folder om te weten wat wel of niet inbegrepen is.

thuiswest button

Contacteer de onderhoudsfirma:

Het nummer van de onderhoudsfirma kleeft normaal ook aan jouw gasketel, maar je kunt een overzicht ook hier vinden:

Ardooie 051 23 35 95    Koekelare 051 23 35 96  Roeselare 051 23 35 91 
Beselare 051 23 35 94    Kortemark 051 23 35 96   Rollegem-Kapelle 051 23 35 94   
Beveren 051 23 35 92  Langemark 051 23 35 93   Rumbeke 051 23 35 92
Boezinge 051 23 35 93 Ledegem 051 23 35 94  Sint-Eloois-Winkel 051 23 35 94 
Bovekerke 051 23 35 96  Lichtervelde 051 23 35 95  Staden 051 23 35 95 
Dadizele 051 23 35 94  Merkem 051 23 35 96  Torhout 051 23 35 95 
Diksmuide 051 23 35 96  Meulebeke 051 23 35 94  Vladslo 051 23 35 96 
Esen 051 23 35 96  Moorslede 051 23 35 94  Vlamertine 051 23 35 93 
Gits 051 23 35 95  Nieuwkapelle 051 23 35 96  Watou 051 23 35 93 
Handzame 051 23 35 96  Oekene 051 23 35 92  Werken 051 23 35 96 
Hooglede 051 23 35 95  Oostnieuwkerke 051 23 35 92  Westrozebeke 051 23 35 95 
Houthulst 051 23 35 96  Oostvleteren 051 23 35 93  West-Vleteren 051 23 35 93 
Ichtegem 051 23 35 96  Oudenburg 051 23 35 96  Woumen 051 23 35 96 
Kachtem 051 23 35 94  Pervijze 051 23 35 96  Zarren 051 23 35 96 
Keiem 051 23 35 96  Poelkapelle 051 23 35 93  Zonnebeke 051 23 35 94 
Klerken 051 23 35 96 Poperinge 051 23 35 93